Vikt

Det börjar bli lunchdags nu, tror jag ska värma upp resterna av köttfärssåsen som blev kvar från middagen igår och koka spaghetti till det. Missade ju nämligen att äta det igår när jag skulle iväg, ganska jävligt eftersom att jag varit sugen på att äta det hela dagen! Men sånt är livet, och jag hade ju tur att det blev mat över! Så ska jag nog gå och tjata på brorsan att han ska äta något också, tror inte ens han ätit frukost så om han inte ätit fast jag inte märkt det så börjar det verkligen bli dags.

Min lillebror är sjukt smal förresten, han är typ lika lång som jag om inte lite längre, det vill säga kring 161 cm. Han väger typ 44 kg och är snart 13 år! Tycker det är ganska hemskt, så äter han så dåligt också trots att vi tjatar på honom. Det värsta är att han inte gör annat på dagarna än att sitta hemma och spela tv-spel! Kan då säga att jag inte är ett dugg avundsjuk på honom, skulle verkligen inte vilja väga så lite! Nej, jag är jättenöjd med mina 49-50 kg beroende på när på dagen jag väger mig, det är alldeles precis lagomt tycker jag, och eftersom att jag lever ett aktivt liv så känner jag mig hälsosam dessutom.

Och för er som inte visste det, så är det bättre att vara fet och röra på sig än att vara smal och bara sitta stilla! Det kan ni ju trösta er med om ni febrilt försöker träna bort några extra kilon men samtidigt är totalt galna i godis eller något annat onyttigt!


(Tårtan bakades av en kompis till mig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0