En miljon myggbett?

Nu luktar det surströmming i hela huset efter att surströmmingsfanatikerna varit framme. Själv förstår jag inte riktigt deras passion för gammal rutten fisk, men uppenbarligen är det ju något speciellt med den som de gillar? Jag höll mig i alla fall till Bullens varmkorv, ett säkert kort för att undvika att få jättedålig andedräkt. Till efterrätt sedan blev det glass, men inte ens det kunde riktigt skölja bort den förskräckliga surströmmingsdoften, huga!

Annars idag så har jag tagit det ganska lugnt. Klev upp vid halv elva tiden vilket faktiskt är ovanligt sent för att vara jag, efter att ha ätit någon slags "frunch" bestående av pannkaka, sånnadär tjocka saker man gör i ugn, ni vet. En del skulle säkert kalla dem för plättar eller något, men jag håller stenhårt fast vid att det heter pannkaka i alla fall! Sedan blev det till att fara in och handla med mamma, var ganska svartklädd dagen till ära så mamma tyckte jag såg ut som någon lightvariant av en/ett emo, "emu" kom vi fram till att det skulle kallas. Maten inhandlades på coop som vanligt, där mamma även köpte sig en tunika i något lila-vitt-svart (?) mönster. Under skulle hon tydligen ha en långärmad typ vit tröja, för de hade alla i klädkatalogerna sa hon. Själv tycker jag inte det känns så jätterätt med långärmat under en tunika (som jag för övrigt är gode less på vid det här laget!), men det är kanske en smaksak?

Förresten, jag måste få utfärda en varning till alla er som handlar mat (typ alla?). Köp aldrig juice som står i sitthöjd! Igår när vi var på coop så hade nämligen en gubbe satt sig för att vila på juicen! Euww! Vet då i alla fall att jag inte kommer köpa av den juicen!

Tillbaka till idag i alla fall. När vi kommit hem från handlingsturen bar det av ut för att plocka hallon på gården, dock så var jag inte så lite irriterad på alla knott och mygg som verkat förälska sig i mig. Ni skulle se min rygg! Sen den sista blåbärsplockningsrundan är min rygg (där tröjan och byxan skiljs åt) helt knottrig! Jag lovar att jag ser helt sjuk ut, och skulle ni se mig skulle ni aldrig mer klaga på att ni fått många myggbett! Ca 1,5 liter hallon blev det plockat idag i alla fall, och mer har vi plockat tidigare, så mamma har gjort sylt av allt! Känns jättekul att man kan göra sin egen sylt och så, det är ju mycket bättre och billigare än att köpa även om bärplockning inte står högst på topp på listan över mina favoritsysselsättningar. Men sylt är gott, så jag kan väl offta mig och plocka bär för det!

Nu ska jag gå ner och göra mig färdig för kvällen, måste göra det nu för om det blir senare väcker jag mamma och plastpappan som sover rätt nära mitt rum, oturligt nog. Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0