Toppar och dalar

Måste säga att detta faktiskt varit en jättehärlig dag! Först på morgonen på skolan hade vi inspark för mediaettorna och körde blandannat "bingo" med dem, dvs. de skulle springa runt och hitta/göra diverse saker som att till exempel dra lös ett hårstrå från en lärare, krypa genom hela centralhallen jamandes och mycket annat tokigt. Vi var 2-3 stycken från vår klass med i varje grupp för att fota och det värsta vår grupp gjorde var att få mp-rektorn att skriva en autograf på ens arsle, haha!

Sen resten av dagen har jag varit riktigt social och har kommit på att om jag vill prata och inte vara tråkig så kan jag faktiskt vara rätt trevlig när jag anstränger mig.

Ojdå .. Nyss kom mamma som jämt ska överreagera och brusa upp för småsaker. Glad var hon inte, och det handlade tydligen om något jag sagt igår. Slutade med att hon stod och skällde ut och skrek på mig och jag som aldrig skriker skrek tillbaka för att jag blev så jäkla irriterad. Helt sanslöst att hon aldrig bara kan släppa något! Hon håller på som hon gör och gör mig ledsen och upprörd på samma gång. Jättekul. Är det konstigt att hon har högt blodtryck när hon håller på så?

Hur som helst, tillbaka till skolan. När vi kom till skåpen efter rasten så hade någon satt ett lås på mitt skåp. Hemskt upprörd travade jag iväg till receptionen och hittade en vaktmästare som kunde knipsa bort låset åt mig, när jag öppnade det möttes jag av någon annans grejer i massor, men min jacka som jag satt in däremot såg jag inte skymten av. Förbannad som jag blev kastade jag ut "gärnignsmannens" grejer utan att hitta min jacka, men sedan såg jag att någon slängt upp den och en kompis mattebok som var inneboende i mitt skåp, ovanför skåpen. Shysst värre! Antar att det kanske var någon som måste tagit fel på skåp och inte att det var någon som ville jävlas med mig ... I efterhand hade vi i alla fall väldigt kul åt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0