Idag var hälften emot mig

Gud så jag har slöat till med bloggen alltså! Men så går det om man fått ett "förtroendeuppdrag" på en hemsida och dessutom 3000 gratis sms att göra av med!

Idag har det i alla fall varit rätt skoj på skolan, svammlade på med en kompis medans de andra i vårt lilla gäng var hemma och var sjuka. Tänk att alla var sjuka just idag! Sen efter skolan satt jag i evigheter och väntade på en buss som inte kom, så bara en liten stund efter att jag ringt om skjuts hem så kom den förbannade bussen. Tror busstiderna måste ha ändrats sen förra året? Inget stämmer ju!

Kändes rätt tungt sen när jag kom hem att åka direkt till stallet, moppen ville inte starta och jag fick springa med den så jag flåsade som en tok och fick blodsmak i munnen. Var inte glad på den kan jag ju säga! Men väl i stallet kändes allt bra igen i alla fall, var lite lat när pollarna stod långt bort i den stora hagen men jag lockade in dem med en hink foder- de är lätta att muta! Tänkte på det förresten, "Inte skulle väl jag komma springandes om någon prasslade med en godispåse och ropade må mig!" tänkte jag och såg roat på pollarna som kom i full fart mot mig, sedan vandrade mina tankar vidare "Eller jo, om jag tvingats äta gröt till frukost lunch och middag!". Ibland förstår man hur hästar tänker! När lillpollen var inne och iordninggjord red jag och han skötte sig bra, vi skuttade över 80 cm utan att några incidenter inträffade för ovanlighetens skull!

Imorgon är det fredag, skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0