Ännu en dag ...

Denna första skoldag var inte särskilt ansträngande faktiskt, det blev mest till att lyssna till en massa information faktiskt och idogt hävda att man inte var rätt person att vara med i varken elevrådet eller något annat tidskrävande och onödigt. Lyckades undvika alla "förtroendeuppdrag". För övrigt gillar jag inte vårat nya schema, vi har inga sovmorgonar och långa dagar, ännu värre än förra året trots att vi blivit lovade ett bättre schema! Nåväl, alla jättelånga hål mitt på dagen har vi i alla fall blivit av med även om jag önskat att det betytt att vi fått sluta tidigare vissa dagar ...

Slutade skolan tidigt idag i alla fall, så jag fick tid över att shoppa loss ... På ridsportaffären! Hade ca 500 kr att göra av mig vilket gick lätt. Tycker det är lika viktigt att ge ett helt och rent intryck när man rider som när man är i skolan, och jag lägger gärna pengar på det! Detta var vad jag hittade idag:

 
(Ridhjälp HaloRider 399 kr. Ljusbruna ridvantar Equipage 119 kr)

Egentligen ville jag ha en annan ridhjälm som kostar typ 2700 pix och ett par vantar för över 300 kr, men det kändes inte riktigt som att min ekonomi klarat det. Fick bli en mindre lyxig utrustning som vanligt, stör mig enormt på alla lyxpampar till ryttare (i min ålder!) som rider omkring med sina 4500 kronors ridhjälmar, ridstövlar för typ 5000 och häst för en jädra massa pengar. Hur bortskämd får man bli!? Själv får jag då slita med att spara gärnet om jag ska ha råd med nåt!

Sen på kvällen efter en något pinsam handlingstur med mamma (utan att nämna några detaljer) så for vi ut i skogen för att leta svamp vilket jag dock inte alls njöt av. Var trött och förkyld och det var inte alls särskilt kul då. Men när vi kom hem åt vi i alla fall tacos till middag, det uppskattades!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0